Review

Review Luigi Mansion 3

Door site-redactie - Prijs-update: 21 november 2019 -

Luigi's Mansion 3 Review

Ga samen met Luigi op avontuur in het spookhuis in Luigi's mansion. Luigi denkt een fantastische vakantie te gaan beleven met Mario en zijn vrienden. Maar zijn droom loopt echter al snel uit op een nachtmerrie. Mario en de anderen worden midden in de nacht gevangengenomen in het spookhuis waar ze gratis mochten logeren. Ze zitten vast in een schilderij en Luigi zal zijn angst opzij moeten zetten om ze te redden. Gelukkig wordt onze grote held op sokken bijgestaan door professor K. Wibus die we allemaal kennen van het eerste en tweede deel. Gewapend met de nieuwe Spookzuiger G-00 moet de groene angsthaas zich een weg zien te banen door een hotel vol eigenaardige kamers en onderweg allerlei spoken te verslaan.

Gooigi
Als je niet voorbij een bepaald obstakel kunt komen, kun je Gooigi oproepen die bestaat uit slijm. Gooigi kan niet tegen water maar kan heel handig door stekels en gaten. Deze groene dubbelganger beschikt over unieke vaardigheden waarmee je Luigi uit de brand kunt helpen. Speel ook samen met vrienden en familie. Voor geestige multiplayeractie kun je terecht in de tumulttoren. De tumulttoren biedt plek voor maximaal acht spelers en kan online of lokaal op vier Nintendo Switch-systemen (met extra games) worden gespeeld.

Wat vinden de experts er van?

Quotes van andere experts:

IGN Benelux:
Review Luigi's Mansion 3 - Switch
Ook het derde deel van Luigi's Mansion is een heerlijk avontuur, wat vooral schittert in zijn uitstraling. Gameplay is uitgebreider dan ooit en de setting van het hotel met zijn verdiepingen met verschillende thema’s is de ster van de van show. Het zit bomvol memorabele momenten en originele bossfights. Het is dan ook jammer dat niet iedere verdieping de aandacht die het verdient.
Score: 8.0
Gamer.nl:
Review Luigi's Mansion 3 - Switch
De sterren van Luigi's Mansion 3 zijn de knuffelbare slijmbal Gooigi en de bijzonder creatieve, afwisselende hotelverdiepingen bomvol geheimen en puzzels. Op het gebied van spokenjagen voelt dit derde deel door de wel erg sterk verbeterde stofzuiger en het gebrek aan gevarieerde geesten minder afwisselend.
Score: 7.5
InsideGamer:
Review Luigi's Mansion 3 - Switch
Luigi's Mansion 3 is af en toe wat rommelig en wat lui, maar dat staat in schril contrast met de grappige puzzels, actie en het visuele spektakel die de game biedt: een zwerm vreemde vogels, een arsenaal aan originele thema's met bijbehorende items én een onweerstaanbare bangerik in de hoofdrol.
Score: 8.0
Power Unlimited:
Review Luigi's Mansion 3 - Switch
Door hun beperktere opzet zullen Luigi's avonturen misschien wel nooit zo groots en grandioos voelen als een nieuwe Mario of Zelda, maar door diezelfde beperktere opzet is de Luigi-gameplay wel uniek en onvergelijkbaar met die van welke andere game dan ook. En dat maakt deze derde en beste Luigi’s Mansion dan ook net zo goed als een nieuwe Mario of Zelda. Verplichte kost voor elke avontuurlijk ingestelde Nintendo-fan.
Score: 9.2
Tweakers.net:
Review Luigi's Mansion 3 - Switch
Ontwikkelaar Next Level Games heeft precies de juiste dosis vernieuwing verzonnen voor dit nieuwe deel. Bovendien heeft Luigi's Mansion 3 een prima lengte en is de game lekker gevarieerd. Elke etage van het hotel heeft een ander thema, met leuke puzzels en dito tegenstanders. Er wordt daarbij ruim gebruikgemaakt van de physics engine.
Score: 8.5

Conclusie

Luigi's Mansion 3 heeft een prima speellengte gekregen en de game is lekker gevarieerd. In het hotel heeft elke etage een ander thema gekregen, met vermakelijke puzzels en leuke tegenstanders. Je kan duidelijk merken dat de echte kracht van de Switch goed naar voren komt. Het is een grafisch spektakel wat er heerlijk uitziet. Het zijn ook vooral de nieuwe opties van de Poltergust G-00 die Luigi's Mansion 3 de moeite waard maken. De game bevat maar liefst vijftien zeer gevarieerde hotel-verdiepingen en is daardoor Luigi’s veelzijdigste, verrassendste, fraaiste en leukste avontuur tot op heden geworden. De game zit vol grappige puzzels, lekker veel actie en is grafisch erg aantrekkelijk. Luigi’s Mansion 3 is langer dan zijn voorgangers en in sommige opzichten ook uitgebreider. Het zit bomvol memorabele momenten en originele bossfights. Het is goed te zien dat iedere verdieping de aandacht heeft gekregen die het echt verdient. De games is een echte aanrader waar je veel plezier aan zult beleven in zowel singleplayer als multiplayer.

8.2
  • Grafisch • Verhaal • Gooigi • Interactie • Mulitplayer • Humor
  • Camera • Hints (ongevraagd)
  • Tip een ander en deel eenvoudig de laagste prijs!

Luigi's Mansion 3 - Switch
    Prijzen vergelijken

Luigi's Mansion 3 - Switch is onder andere te koop bij

Online gamestore

€ 53,49

Vóór 22:00 besteld op werkdagen, de volgende dag in huis!

Ga naar GameResource

All games

€ 55,-

Beschikbaar

Ga naar Nedgame

Dat is zeker

€ 56,99

Op voorraad

Ga naar BCC

Specificaties

Algemeen

Merk Nintendo
    Fabrikantcode Luigi's Mansion 3
    Top Product

Product details

Platform Nintendo Switch, Nintendo Switch Lite
    Genre Actie, Arcade, Kids, Role playing
    Taal menu Nederlands, Engels, Frans
    Gesproken taal Nederlands, Engels, Frans
    PEGI (leeftijd) 7+

Luigi's Mansion 3 - Switch

icon:  Luigi's Mansion 3 - Switch

Games - Platform Nintendo Switch - Ga op avontuur in het spookhuis met Luigi in Luigi's mansion. Luigi denkt een fantastische vakantie te gaan beleven met Mario en zijn vrienden. Zijn droom loopt echter al snel uit op een nachtmerrie. Mario en de anderen worden namelijk gevangengenomen. Luigi zal zijn angst opzij moeten zetten om ze te redden. Gelukkig wordt onze held op sokken wederom bijgestaan...

Shops in the Spotlight

Voordelig geprijsd

Meer voordeel